×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تیتر خبر ::

 .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
انتقاد حجت الاسلام میرزایی از عملکرد فرودگاه‌ها و پیشنهاداتی به سازمان هواپیمایی

به گزارش وبگاه خبری، تحلیلی هفته نامه سراسری مفید؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزایی نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد فرودگاه‌های کشور و چالش شهرهای دور از پایتخت به لحاظ حمل و نقل هوایی اظهار کرد: از ۶۵ فرودگاه مسافربری کشور که با توجه به بودجه دولت ساخته شده‌اند عملا ۳۵ فرودگاه یعنی بیش از نیمی از فرودگاه‌های کشور روزانه به طور متوسط کمتر از یک پرواز دارند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه اقتصادی شهرها به واسطه توسعه گردشگری و افزایش دسترسی نیروهای انسانی و سرمایه گذار است، افزود: یکی از چالش‌های جدی شهرهای دور از پایتخت در سال‌های اخیر کمبود دسترسی به حمل و نقل هوایی بوده است به‌طوری‌که به واسطه کمبود پرواز و لغو مکرر پروازها، فرودگاه‌ها مزیت اقتصادی خود را از دست داده و زیان‌ده هستند.

نماینده تکاب در مجلس گفت:  ۱۵ فرودگاه از ۶۵ فرودگاه مسافری کشور که با بودجه عمومی دولت ساخته شده‌اند هم روزانه کمتر از ۵ پرواز دارند که فرودگاه ارومیه با بیش از سه و نیم میلیون نفر جمعیت استان در این راستا قرار دارد.

میرزایی درباره علت اصلی این مشکل گفت: یکی از دلایل اصلی، ترکیب نامناسب ناوگان هوایی کشور است. بیشتر هواپیماهای موجود دارای ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر هستند. استفاده از این نوع هواپیماها برای شهرهایی با تقاضای کم به‌صرفه نیست و باعث می‌شود ظرفیت‌شان خالی بماند. در حالی‌که اگر از هواپیماهای کوچک‌تر استفاده شود، پروازها برای شرکت‌های هواپیمایی اقتصادی خواهد شد و تعداد پرواز به این شهرها افزایش می‌یابد.

وی درباره پیشنهاد خود برای حل این مسئله اظهار کرد: به‌عنوان مثال، به‌جای یک پرواز با ۱۰۰ نفر ظرفیت، سه پرواز در ساعات مختلف صبح و عصر می‌توان انجام داد که به‌دلیل تنوع زمانی، تقاضای بیشتری را هم به همراه خواهد داشت.

نماینده شاهین دژ و تکاب در راستای پیشنهادات خود و انتظارات از سازمان هواپیمایی کشوری برای حل این مسئله،  بیان کرد: اولاً باید ترکیب ناوگان هوایی کشور را اصلاح کند و در واردات هواپیما، امتیاز بیشتری به هواپیماهای کوچک‌تر بدهد. ثانیاً، با اصلاح ضوابط، امکان پرواز هواپیماهای کم‌ظرفیت را فراهم کند و ثالثاً، ظرفیت سرمایه‌گذاری استانداری‌ها و نهادهای عمومی محلی برای خرید هواپیما و ایجاد شرکت‌های هواپیمایی را فعال کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.